Monteo

Kuidas kirjutada reklaamteksti?

Täna ma jagan sinuga ühte lihtsalt ja kõige populaarsemat meetodit reklaamteksti kirjutamiseks.

Seda saad kasutada nii sotsiaalmeedia reklaamides, maandumislehel, uudiskirjas. Isegi ajalehes või postkasti turundusest. Otseturundusest sai see meetod alguse, täpsemalt 19. sajandi lõpus. Otseturunduse (Direct response marketing) all mõtlen eelmise sajandi meiliturundajaid. Tead küll… legende nagu Hopkins, Gene Schwartz, Gary Halbert, Gary Bencivenga ja paljud teised. 

Eesti keeles tähendab otseturundus, miskipärast neid, kes sulle helistavad ja pakuvad vitamiine, Postimeest või mõlemat. 

Lähme asja juurde.

Meetod, millest räägin on AIDA ja kohe seletan lahti, mida see tähendab.

A – Attention. Esimese asjana on sul vaja saada lugeja tähelepanu. Ilmselgelt on see kõige olulisem, sest kui sa ta tähelepanu ei saa, siis ta su reklaami ju ei loe. 

Lugeja tähelepanu püüad näiteks silmapaistva, teda kõnetava pildiga. Juhul, kui valitud turunduskanalis saab pilte kasutada. Teine võimalus, kuidas püüda lugeja tähelepanu on õige pealkiri. 99% reklaamidest peavad olema pealkirjaga ja 95% reklaami pealkirjadest on kohutavad. (Räägime pealkirjadest kunagi hiljem.)

I – Interest. Sinu reklaamteksti esimene lause, mis tuleb kohe pealkirja järel, peab tekitama lugejas huvi. Seda nii palju, et ta loeks järgmist lauset. Järgmise lause eesmärk on täpselt sama. Tekitada lugejas piisavalt huvi, et ta loeks järgmist lauset… Ja nii lõpuni välja.

D – Desire. Reklaamil peab olema eesmärk. Eks? Reklaamteksti eesmärk on tõsta esile lugejas mingit soovi. Inimese soovidest ja nende võimendamisest olen juba varasemates postitustes kirjutanud.

A – Action. Lugeja desiret tahame tõsta selle pärast, et ta teeks nii nagu me talle ütleme. See ongi ju reklaami mõte? Veenda inimest, et ta ostaks meie toodet või teenust. Iga reklaamtekst peaks sisaldama CTA (call to action) ehk üleskutset.

Nüüd saad kasutada AIDA-t oma reklaamides. Muidugi neid viise, kuidas reklaame teha on erinevaid. Näiteks sotsiaalmeedias põhiline meetod on DIC (distract – intrigue – click).

Tuletan meelde, et kui sotsiaalmeedias reklaami teed, siis lisa üks samm vahele. Anna neile, kes sinu reklaamile klikivad ja kodulehele maanduvad, võimalus liituda su listiga. Nii muudad oma turunduse tõhusamaks.

Kui sa veel listi ei kogu ja tahad meie abi selle seadistamisega, siis võta ühendust.

Teodor Tõks 

Copywriter

Scroll to Top