Monteo

Müügipsühholoogia 101

Üks viga, mida paljud ettevõtjad ja ka turundajad reklaamides teevad on ainult endast rääkimine. 

“Ooo, vaadake meid. Me oleme hästi toredad. Meil on nii ägedad inimesed tööl. Meie tooted on tehtud armastusega. Meie käive kasvas eelmise aastaga 26%. Kasutame tootmises rohelist energiat. Jne, jne…”

Kahjuks see ei huvita kedagi. Isegi see, kes väidab, et talle läheb korda roheline tootmine, vaatab enne ostu sooritamist kümmet muud toote omadust ja langetab otsuse selle põhjal, mis talle kasulik on. 

Selle kohta on legendaarne Copywriter Gary Halbert öelnud, “Ära kuula seda, mis inimesed ütlevad sulle, et nad ostavad. Vaata, mida nad päriselt ostavad.”

Inimesed ei ole huvitatud sinust. Nad on huvitatud ainult iseendast.

Miks paljud sellega puusse panevad? Sest nemad ka on huvitatud ainult iseendast!

Ja kui sa oled sellest teadlik, saad sa kasutada seda turunduses. Kohe jagan sinuga inimese kaheksat kõige sügavamat soovi, millest nad on enim huvitatud ja mis juhivad inimesi nii teadlikult kui teadmatult. 

Mind ja sind ka! Selles pole kahtlustki. Need kaheksa huvi väljendavad, mida inimesed päriselt tahavad. Inglise keeles kutsutakse seda The Life-Force 8.

The Life-Force 8

Need kaheksa soovi on meisse bioloogiliselt sisse programmeeritud. Mõni neist on tugevam, mõni nõrgem, aga need kõik on meis olemas. Nende tugevus sõltub suuresti situatsioonist. 

Näiteks, kui praegu on mul kõht täis, siis ma ei ole huvitatud sellest, mis mul parasjagu külmkapis on. Mida tühjemaks kõht läheb, seda rohkem hakkan toidu peale mõtlema. Aga kui kõht on tühi, olen pooleldi külmkapis ja keegi murrab järsku mu koju sisse… asendub soov võikut teha sooviga ellu jääda. Samas, kui sissemurdja saab mu kätte, pistab puuri ja jätab mind kaheksateistkümneks päevaks söögita, võid kihla vedada, et söök on minu jaoks uuesti kõige olulisem.

Mis ma tahan öelda on see, et inimese soovid võivad muutuda vajaduseks ja selleks, et kasutada neid soove müügitekstis, pead sa muutma selle soovi lugeja jaoks nähtavaks ja võimendama seda.

Et teha seda edukalt, pead sa kõige pealt oma lugejat tundma. 

Kuidas õppida oma kliente tundma? 

Sellest räägin lähemalt järgmises postituses. Kui sa ei jõua järgmist postitust oodata ja vajad kiiresti uudiskirja kirjutamisega abi, siis võta meiega ühendust.

Teodor Tõks

Copywriter

Scroll to Top