Kõik postitused
Kui plaanid oma kodu müüki panna, aga ei tea, kust alustada, siis Kinnisvarakalkulaator aitab sul algust teha.
Ma pole viimase kuu aja jooksul ühtegi postitust teinud.
Põhjus on selles, et olen olnud hõivatud paari teise projektiga ja meiliturunduse pakkumine on jäänud tahaplaanile. Näiteks, võtsin endale kliendi, kelle peal harjutada Google Ads kampaaniate loomist. Tehnilise poolega olen ma kursis, aga ma pole varem kokku puutunud ehitusvaldkonna teenuste reklaamimisega.
Sellest hoolimata.
Kui sa tead, mida teed, on head tulemused paratamatud. Ja tähtis ei ole isegi kohesed teadmised, vaid oskus, kuidas testida. Oskus märgata probleeme ja otsida neile lahendus.
Igatahes, ma räägin Google Adsi seiklustest mõni teine päev.
Teine projekt, millega ma tegelen on kinnisvarakalkulaator.ee. See on platvorm, kus inimesed, kes tahavad oma kinnisvara müüa, aga ei tea kuidas, saavad AI abiga algust teha.
Kinnisvarakalkulaator on koodist kirjutatud ja seoses sellega on meil raskusi lehe Google otsingutesse saamisega.
Siin tulebki appi käesolev postitus.
Mul on hüpotees, et märksõnale “kinnisvarakalkulaator” ei ole tugevat konkurentsi ja probleem peitub meie back-end’is.
Et hüpoteesile kinnitust saada, proovin ma selle postitusega otsingus esile tulla. Kindlasti ei vasta see postitus SEO nõuetele, aga see polegi oluline. Lõppude lõpuks on eesmärk tuua nähtavale Kinnisvarakalkulaatori leht, mitte see strateegiline uinamuina.
Siiski, kui sa juba seda postitust lugema sattusid, ehk oled parasjagu kodu müüki panemas. Või ehk tead kedagi, kes on. Mõlemal juhul, Kinnisvarakalkulaatoriga saad ülevaate turu hindadest ja eeldatava hinnangu oma kinnisvarale.
Leiad selle siit:
Teodor
Eelmises postituses kirjutasin, miks on hea, kui inimesed kogutud meililistist lahkuvad ja miks seda ei pea kartma.
Lühidalt, vähem inimesi listis tähendab väiksemat teenusepakkuja kuutasu.
Kuidas saada lugejaid, tähendab mitte-lugejaid meililistis vähemaks?
Kõigeotsesem viis on aeg-ajalt passiivseid inimesi oma listist käsitsi kustutada. Kui tihti? See sõltub sellest, kui palju uusi inimesi listiga liitub. Kui kuus liitub üks või kaks inimest listiga, siis iga kuu listi puhastada pole mõtet.
Kustutada tasuks kindlasti need, kes on märkinud su kirjad spämmi. Pole aru saanud miks, aga mõne jaoks on lihtsam märkida uudiskirjad rämpspostiks kui vajutada kirja all unsubscribe. Igatahes, spämmi märkimine mõjutab su kirjade saatmise edukust ja kui märkijaid on palju, siis su teenusepakkuja hakkabki su kirju ka teistele saatma automaatselt rämpskausta.
Lisaks, kui inimene märgib need spämmiks, tähendab see, et ta ei taha su kirju lugeda. Seega, peaksidki eemaldama listist need inimesed, kes pole ühtegi kirja lugenud.
Mõtle ise.
Miks ma peaksin kirjutama neile, kes pole kunagi ühtegi mu kirja avanud. Võibolla sisestas üldse vale e-maili ja ükski kiri ei jõuagi temani. Kuid sama hea on see, kui tegemist on õige e-mailiga, aga näiteks viimase aasta jooksul pole inimene kordagi lugenud, mida mul öelda.
Seinaga võib niisama ka rääkida, ei pea selle eest maksma.
Okei, manuaalsest puhastamisest sai räägitud.
Järgmiseks meetodiks on regulaarne kirjade saatmine. Kui saadad regulaarselt uudiskirju, siis juba automaatselt hakkavad inimesed lahkuma. Mõned inimesed lihtsalt ei taha uudiskirju saada. Mida tihedamalt meililistile kirjutad, seda rohkem lahkujaid on.
Garanteeritud.
Kuidas veel rohkem lahkujaid saada, kui juba kirjutad regulaarselt?
SISU. See, mida sa oma listile kirjutad mängib olulist rolli, kes su listi alles jäävad. Juhul, kui sa ei ürita kõigile meeldida ja julged oma arvamust avaldada, siis need, kes sinu arvamustega ei nõustu, on väga kiired unsubscribema.
Eriti kui sinu arvamustel on kontrasti ja sügavust. Vähemalt nii palju, et need ei jäta lugejaid külmaks. Nad kas nõustuvad sinuga, või ei nõustu. Loevad kirju huviga, või lahkuvad.
Kuigi mõned, kes absoluutselt ei nõustu sinuga jäävad listi edasi, et igal võimalusel saaks sulle vastu vaielda. Vähemalt on lugeja.
Kui keegi saab väga vihaseks või vastab su kirjale ja kaebab su kirjutamise üle. Eriti kui kaebab su kirjutamise üle. Näiteks ütleb, et su kirjad on liiga pikad, või kuidagi muud moodi annab märku, et sinu kirjade lugemine on tema jaoks piin.
Siis eemalda ta ise oma meililistist!
Ja tee seda teda sellest teavitamata. Siis ta arvab, et on su listis edasi ja ei teki seda ohtu, et ta uuesti liituks.
Kuidas saada meililisti väiksemaks?
- Eemalda manuaalselt inimesed, kes märgivad su uudiskirjad spämmiks
- Kirjuta listile regulaarselt
- Loo sisu, mis ei jäta lugejaid ükskõikseks. Nad kas nõustuvad sinuga või mitte. Nad kas armastavad sind või vihkavad
Kui sa tahad, et me kirjutaks su kogutud listile sinu eest ja muudaks selle väiksemaks, siis võta ühendust.
Teodor Tõks
Copywriter
Üks asi, mida olen foorumites tähele pannud, et paljud ettevõtjad kardavad oma kogutud meililistile kirjutada, sest arvavad, et uudiskirjad tüütavad listi või siis kardavad, et inimesed lahkuvad.
Ilmselge on see, et kui saata lihtsalt reklaame ja pommitada inimesi sooduskoodidega, siis see muutub kiiresti tüütuks.
Miks?
Sest kõik teevad nii.
See on ka põhjus, miks uudiskirju vaadatakse altkulmu ja miks enamik ettevõtteid teeb selle vea, et otsustab meiliturundust vältida. Kuid, kui teha uudiskirju õigesti ja muuta need oma lugejatele huvitavaks, siis sinu saadetud kirjad ei tüüta neid.
Vastupidi, nad hakkavad su kirju ootama. Loevad igat su saadetud kirja. Isegi vastavad ja tänavad sind heade nõuannete eest.
Teiseks. Mõned inimesed loobuvad niikuinii. Mõnele ei meeldi su stiil. Mõned lihtsalt ei taha, et nende postkasti saabuks ootamatuid kirju. Või loobuvad mis iganes muul põhjusel.
Aga see on paratamatus.
Ja tegelikult on see hea.
Lugesid õigesti. See on hea, kui inimesi jääb listis vähemaks. Uudiskirjade saatmine ei ole päris tasuta ja iga kiri maksab. Tähendab, iga inimene su listis maksab. Peaaegu kõigil teenusepakkujatel on mingid limiidid, kui palju kirju ja kui paljudele saad sa kuus saata.
Kui list kasvab ja kirjade arv kasvab, siis ka kuutasu kasvab.
Selleks, et kasutada listi maksimaalselt tahad sa, et sinu list koosneks ainult inimestest, kes on sinu uudiskirjadest huvitatud. Kellele meeldib neid lugeda ja kes tahavad sinu tooteid osta.
Kõik need, kellele ei meeldi su uudiskirju lugeda, või kes ei ole sinu pakkumistest absoluutselt huvitatud, tahad sa listist välja saada.
Mõned neist jäävad sinu püsiklientideks edasi ja on endiselt sinu toodete fännid, lihtsalt meililistis enam ei ole ja regulaarne suhtlus nendega puudub.
Kuidas seda teha?
Sellest räägin lähemalt järgmises postituses.
Kui otsid kedagi, kes sinu listile regulaarseid uudiskirju kirjutaks, siis meie teeme seda tulemustasu eest.
Selle kohta saad lähemalt lugeda siit.
Teodor Tõks
Copywriter
Uudiskirjades piltide kasutamine on pigem tavaline. Eriti Eestis olen näinud rohkem pilte täis uudiskirju kui ainult tekstil põhinevaid.
Siiski on mitu suurt põhjust, miks mina oma kirjades pilte ei kasuta.
Esiteks, mida rohkem pilte uudiskiri sisaldab, seda suurem on tõenäosus, et see satub su lugeja spämmikausta. Muidugi on teisi elemente, mis spämmi sattumist mõjutavad, aga piltide kasutamine aitab sellele kaasa. Gmailil on lihtsam tuvastada, et tegu on promoga.
Teine põhjus on see, et pildid ei ole nii efektiivsed kui sõnad. Inimesed koostavad mõtteid sõnadega ja mõtlevad lugudega. Jah, öeldakse küll, et üks pilt on 1000 sõna, aga need sõnad ei ole sinu loodud. Need sõnad, mida pilt loob, on sinu lugeja enda välja mõeldud. Teoorias võib siis lihtsalt Rafaello saata, sest see on parem kui 1000 sõna?
Näiteks, kui saadad kliendile pildi oma tootest, võib mõte, mis temani jõuab, olla: “Ilus pakend.”
Samas võib see olla: “Mis jura see on?”
Sõnadega saad luua ise mõtted, mida tahad lugejale edasi anda.
Näiteks.
“Lisaks kõigile ülalmainitud omadustele, on meie toidulisandid pakendatud lahtikeeratavasse, luksuslikku, matt musta karpi. See sobib hästi kingikotti ainuüksi oma hea väljanägemise pärast. Kui annad meile märku, et tellid kreatiini kingituseks oma musklis mehele, siis paneme sellele ise laimirohelise siidist lipsu ümber.”
Tekstiga saad ise juhtida, mida lugeja oma peas näeb.
Mõtlen, kas on veel põhjuseid, miks eelistada teksti piltidele?
Kuigi ma arvan, et lugeja veenmine on iga uudiskirja eesmärk ja piltidega on seda kõvasti raskem teha.
Ma arvan ka, et uudiskirjad peaksid välja nägema nagu tavalised kirjad. Nagu keegi tuttav saadaks sulle meili.
Gary Halbert ütles seda otseposti kohta. Ta ütles, et sõbrale kirjutatud kiri oleks käsitsi kirjutatud. Peale on kleebitud mark. Kõik peab kirja juures tunduma personaalne. Mitte karjuma REKLAAM! PAKKUMINE!
Ja pildid karjuvad REKLAAM!
Mistõttu pole need nii efektiivsed, kui ainult tekstil põhinevad uudiskirjad. Jah, need on ilusamad. Eriti, kui need on kokku pandud disainiagentuuri poolt. Aga mitte tõhusad. Need müüvad ainult, siis kui sooduskoodi % on piisavalt suur ja satub õigele inimesele, kes nii kui nii mingil määral plaanis teatud toodet osta.
Igatahes, soovitan sul edaspidi saata uudiskirju ilma piltideta ja olla teistest erinev. Kui tahad, et me kirjutaks uudiskirju sinu eest ja teeks seda paremini, kui kõik su konkurendid kokku, siis võta ühendust.
Teodor Tõks
Copywriter
Täna ma räägin kolmest viisist, kuidas tõsta oma ettevõtte müüki ja seeläbi kasvatada ettevõtet.
Need pole minu välja mõeldud. Need mõtted pani kirja mees, kes on aidanud kasvada üle 10 000 ettevõttel. See on ei keegi muu kui Jay Abraham. Kui sa oled Jay raamatuid varem lugenud, siis sa juba tead, mis need kolm punkti on.
Kui ei, siis hakkame pihta.
- Tõsta uute klientide arvu. Ilmselge. Peaaegu iga ettevõte teeb seda automaatselt ja iga ettevõtja saab aru, et uusi kliente on vaja.
- Tõsta toote või teenuse hinda. Need, kes rohkem kliente juurde võtta ei saa, peavad kasvamiseks tõstma oma toote või teenuse hinda. Eriti peavad hinda tõstma need, kes kardavad seda teha. Üldjuhul tähendab see seda, et müüvad juba pikalt oma toodet või teenust liiga odavalt.
- Suurendada müükide sagedust. Kui saad oma kliendid ostma sagedamini, näiteks korra kuus asemel kaks korda kuus, siis sa automaatselt kahekordistad oma müüki.
Kõik need punktid on väga lihtsad ja loogilised.
Aga pane tähele, et nendest kolmest viisist ainult üks keskendub uutele klientidele. Teised kaks eeldavad juba olemasolevat kliendibaasi. Miskipärast keskenduvad paljud väikesed ettevõtted rohkem esimesele. Kulutavad raha reklaamidele, et saada juurde uusi kliente. Need, kellele müük tehtud unustatakse ära.
Kulukas.
Reklaamid uute klientide leidmiseks ise on juba kulukad. Kuid reklaami tegemine juba ühe korra ostnud klientide uuesti ostma meelitamiseks, on mõttetult kulukas.
Kõige lihtsam ja kõige parem viis kliendibaasi loomiseks on meililist. Kui sul on kogutud list, saad saata klientidele regulaarselt uudiskirju, muuta suhe ettevõtte ja kliendi vahel tugevamaks ja seeläbi kasvatada müüki.
Öeldakse, et iga inimene su meililistis tähendab enam-vähem 1 € kuus müüki. Ehk kui sul on list 1000 inimesega, siis regulaarne uudiskirjade saatmine toob 1000 € kuus müüki.
Muidugi see pole alati nii. Kui saadad näiteks ühe uudiskirja kuus, võib see number olla väiksem. (Kui sa müüd toodet, mis maksab 1000 €, siis 0.1% müüki ühest kirjast on isegi tõenäoline.)
Samas võib olla see number suurem. Eks see kõik sõltub sellest, kuidas ja mida sa müüd.
Hetkel olen oma listile saatnud iga tööpäev uudiskirja ja saan öelda, et praegu on küll läinud niimoodi. Praegu, kusjuures vaatasin, olen saatnud 7 kirja ja juba on müüki tulnud 1 € iga listis oleva inimese kohta. Ja 13 kirja on veel minna.
Iga päev uudiskirjade saatmisel on üks pluss veel. Inimesi jääb listis vähemaks. Hetkel on eesmärk ehitada list, mis on vastuvõtlik mu pakkumistele ja mis koosneb lugejatest, kellele meeldib minult uudiskirju saada.
Kõik teised tahan listist välja saada.
Igatahes, uudiskirjade kirjutamine, kui sa seda veel ei tee, on üks lihtsamaid viise ettevõtte kasvatamiseks.
Kui sa veel listi ei kogu ja tahad abi selle alustamisega, siis kirjuta meile.
Teodor Tõks
Copywriter
Kui ma kirjutan kliendi eest regulaarseid uudiskirju, siis minu ainus eesmärk on olla talle kasumlik.
Üks asi, mida ma teha ei suuda, on küsida uudiskirjade eest rohkem, kui need müüki toovad. Näiteks müüa sulle kahjumlikku teenust ja öelda “Nojah, müügiga on kehvasti, aga vähemalt bränd kasvab. Bränding. Tead küll.”
Minust ei leia isegi nii väikest kommunisti.
Isegi kui see on tõsi, et suhe listiga kasvab ja brändile tuleb tulihingelisi kliente juurde, ei taha ma seda teha. Ma pakun teenust, mille eesmärk on suurendada müüki. Panna rohkem raha kliendi taskusse. Mitte seda ära võtta.
Kui ma seda ei suuda, on mu kirjad läbikukkunud.
Sellepärast kirjutan esimese kuu uudiskirjad alati tulemustasu pealt. Tulemustasu protsenti mõjutavad paljud tegurid: listi suurus, listi aktiivsus, toote hind, kasumimarginaal… ja milles omavahel kokku lepime.
Et see oleks kasulik nii sulle kui mulle.
Muidugi hiljem saame leppida mingi kindla summa kokku, aga esimene kuu on protsendiga, et aru saada, kus me üldse seisame.
Alguses võtab aega sihtgrupi tundma õppimine ja õige stiili leidmine.
Kuid üle-üldse.
Tulemustasu pealt kirjutamine on minu jaoks põnevam.
See garanteerib selle, et panen igasse uudiskirja maksimumi, et veenda lugejaid ostma.
See garanteerib selle, et mõtlen hommikul ärgates kuni õhtul magama jäämiseni sellest, kuidas saaks veel paremini ja veel rohkem müüa.
Ja muidugi.
See garanteerib sulle, et kui meie koostööst midagi välja ei tule, ei kuluta sa mõttetult raha “brändingu” peale.
Neid kanaleid, kus müüa on nii palju erinevaid. Ja kõik nõuavad meeletut aega ja pühendumist. Paljud ettevõtted ei jõua meiliturunduseni, aga kui ma teen seda nende eest, võttes protsendi müügist. Siis see on neile lihtsalt maast leitud raha. Ja turunduskanali, mis muidu ummistuks, ära kasutamine.
Seega, kui sa meiliturundust veel ei tee, siis mõtle sellele, võta ühendust ja ehk saame teha koostööd.
Teodor Tõks
Copywriter
Tavaliselt on mul alati mingi idee välja mõeldud, millest kirjutada.
Ma panen pealkirja paika, märgin ära kuupäeva, panen taimeri 30 minutiks. Viimasel ajal 15 minutiks, et esimene mustand kiiremini kirja saaks. Esimese mustandi eesmärk on niikuinii ainult see, et mõte hakkaks jooksma ja saaks mõtte paberile (Google docs pole küll paber, aga point jääb) kirja.
Täna on imelik päev. Üle pika aja ma ei tea, millest kirjutada.
Vaatan kolme erinevat projekti. Kolme täiesti erinevat valdkonda, aga mitte ühtegi ideed ei tule pähe.
Selle jaoks, et saada uuesti kirjutama ja nö kirjutaja blokist üle on mitmeid meetodeid. Aga kõik need meetodid põhinevad sellel, et tuleb lihtsalt kirjutada.
Gary Halbert on öelnud oma raamatus “The Boron Letters”, et ainuke viis, kuidas blokist üle saada on kirjutada. Kui midagi ei tule pähe, siis lihtsalt kirjuta. Ei tea, millest kirjutada? Kirjuta kasvõi: blah, blah, blah… Tähtis on sõrmed liikuma saada, sest kui sõrmed hakkavad liikuma võtavad mõtted nendest eeskuju.
Seda kirja alustades polnud mul õrna aimugi, mida öelda tahan, aga näed, hakkaski mõte tööle.
Veel üks meetod, mida kasutan.
Gene Schwartz rääkis ühel seminaril, kuidas tema omal ajal kirjutas. Ja kuidas tal kunagi ei tekkinud kirjutaja blokki.
Selle meetodi olen samuti oma arsenali võtnud ja juba alguses sai mainitud ka.
Ta sättis oma taimeri 33 minutit ja 33 sekundit. Istus laua taha, ees tühi paber või copy, mille kallal töötas ja kolm pastakat. Veel oli laual kruus kohviga. Ta võis juua oma kohvi ja kirjutada või niisama istuda. Aga järgmised 33 minutit ja 33 sekundit ei tohtinud ta laua tagant püsti tõusta, ega tegeleda mingi muu ülesandega. Kuna midagi targemat polnud teha, hakkas oma copyt sirvima. Ja usu või ära usu, aga iga kord, kui ta hakkas oma copy kallal töötama, hakkas mõte liikuma.
Tuleb lihtsalt alustada ja kindla aja kindlale ülesandele pühendada. Ilma segavate teguriteta. Ilma vahepeal messengeri vaatamata.
Keskendumisvõime on muutunud eriti oluliseks, sest meie ümber on 10 korda rohkem segavaid tegureid (segureid), kui telefone ja muid digi-digi asju polnud. (“Meil on kõik nüüd digi-digi”, ütles mulle üks müügimees, kui üritas mulle SEO lahendust müüa. Hakkas meeldima see väljend.)
Igatahes, kell helises ja 15 minutit sai täis. Pärast kulutan veel 15 minutit lihvimisele ja vormistamisele.
Ma loodan, et said paar mõtet, kuidas muuta uudiskirjade kirjutamine enda jaoks lihtsamaks. Ja kui sa tahad, et meie kirjutaksime sinu eest uudiskirju, siis võta ühendust.
Teodor Tõks
Copywriter
Täna ma jagan sinuga ühte lihtsalt ja kõige populaarsemat meetodit reklaamteksti kirjutamiseks.
Seda saad kasutada nii sotsiaalmeedia reklaamides, maandumislehel, uudiskirjas. Isegi ajalehes või postkasti turundusest. Otseturundusest sai see meetod alguse, täpsemalt 19. sajandi lõpus. Otseturunduse (Direct response marketing) all mõtlen eelmise sajandi meiliturundajaid. Tead küll… legende nagu Hopkins, Gene Schwartz, Gary Halbert, Gary Bencivenga ja paljud teised.
Eesti keeles tähendab otseturundus, miskipärast neid, kes sulle helistavad ja pakuvad vitamiine, Postimeest või mõlemat.
Lähme asja juurde.
Meetod, millest räägin on AIDA ja kohe seletan lahti, mida see tähendab.
A – Attention. Esimese asjana on sul vaja saada lugeja tähelepanu. Ilmselgelt on see kõige olulisem, sest kui sa ta tähelepanu ei saa, siis ta su reklaami ju ei loe.
Lugeja tähelepanu püüad näiteks silmapaistva, teda kõnetava pildiga. Juhul, kui valitud turunduskanalis saab pilte kasutada. Teine võimalus, kuidas püüda lugeja tähelepanu on õige pealkiri. 99% reklaamidest peavad olema pealkirjaga ja 95% reklaami pealkirjadest on kohutavad. (Räägime pealkirjadest kunagi hiljem.)
I – Interest. Sinu reklaamteksti esimene lause, mis tuleb kohe pealkirja järel, peab tekitama lugejas huvi. Seda nii palju, et ta loeks järgmist lauset. Järgmise lause eesmärk on täpselt sama. Tekitada lugejas piisavalt huvi, et ta loeks järgmist lauset… Ja nii lõpuni välja.
D – Desire. Reklaamil peab olema eesmärk. Eks? Reklaamteksti eesmärk on tõsta esile lugejas mingit soovi. Inimese soovidest ja nende võimendamisest olen juba varasemates postitustes kirjutanud.
A – Action. Lugeja desiret tahame tõsta selle pärast, et ta teeks nii nagu me talle ütleme. See ongi ju reklaami mõte? Veenda inimest, et ta ostaks meie toodet või teenust. Iga reklaamtekst peaks sisaldama CTA (call to action) ehk üleskutset.
Nüüd saad kasutada AIDA-t oma reklaamides. Muidugi neid viise, kuidas reklaame teha on erinevaid. Näiteks sotsiaalmeedias põhiline meetod on DIC (distract – intrigue – click).
Tuletan meelde, et kui sotsiaalmeedias reklaami teed, siis lisa üks samm vahele. Anna neile, kes sinu reklaamile klikivad ja kodulehele maanduvad, võimalus liituda su listiga. Nii muudad oma turunduse tõhusamaks.
Kui sa veel listi ei kogu ja tahad meie abi selle seadistamisega, siis võta ühendust.
Teodor Tõks
Copywriter