Uudiskirjades piltide kasutamine on pigem tavaline. Eriti Eestis olen näinud rohkem pilte täis uudiskirju kui ainult tekstil põhinevaid.
Siiski on mitu suurt põhjust, miks mina oma kirjades pilte ei kasuta.
Esiteks, mida rohkem pilte uudiskiri sisaldab, seda suurem on tõenäosus, et see satub su lugeja spämmikausta. Muidugi on teisi elemente, mis spämmi sattumist mõjutavad, aga piltide kasutamine aitab sellele kaasa. Gmailil on lihtsam tuvastada, et tegu on promoga.
Teine põhjus on see, et pildid ei ole nii efektiivsed kui sõnad. Inimesed koostavad mõtteid sõnadega ja mõtlevad lugudega. Jah, öeldakse küll, et üks pilt on 1000 sõna, aga need sõnad ei ole sinu loodud. Need sõnad, mida pilt loob, on sinu lugeja enda välja mõeldud. Teoorias võib siis lihtsalt Rafaello saata, sest see on parem kui 1000 sõna?
Näiteks, kui saadad kliendile pildi oma tootest, võib mõte, mis temani jõuab, olla: “Ilus pakend.”
Samas võib see olla: “Mis jura see on?”
Sõnadega saad luua ise mõtted, mida tahad lugejale edasi anda.
Näiteks.
“Lisaks kõigile ülalmainitud omadustele, on meie toidulisandid pakendatud lahtikeeratavasse, luksuslikku, matt musta karpi. See sobib hästi kingikotti ainuüksi oma hea väljanägemise pärast. Kui annad meile märku, et tellid kreatiini kingituseks oma musklis mehele, siis paneme sellele ise laimirohelise siidist lipsu ümber.”
Tekstiga saad ise juhtida, mida lugeja oma peas näeb.
Mõtlen, kas on veel põhjuseid, miks eelistada teksti piltidele?
Kuigi ma arvan, et lugeja veenmine on iga uudiskirja eesmärk ja piltidega on seda kõvasti raskem teha.
Ma arvan ka, et uudiskirjad peaksid välja nägema nagu tavalised kirjad. Nagu keegi tuttav saadaks sulle meili.
Gary Halbert ütles seda otseposti kohta. Ta ütles, et sõbrale kirjutatud kiri oleks käsitsi kirjutatud. Peale on kleebitud mark. Kõik peab kirja juures tunduma personaalne. Mitte karjuma REKLAAM! PAKKUMINE!
Ja pildid karjuvad REKLAAM!
Mistõttu pole need nii efektiivsed, kui ainult tekstil põhinevad uudiskirjad. Jah, need on ilusamad. Eriti, kui need on kokku pandud disainiagentuuri poolt. Aga mitte tõhusad. Need müüvad ainult, siis kui sooduskoodi % on piisavalt suur ja satub õigele inimesele, kes nii kui nii mingil määral plaanis teatud toodet osta.
Igatahes, soovitan sul edaspidi saata uudiskirju ilma piltideta ja olla teistest erinev. Kui tahad, et me kirjutaks uudiskirju sinu eest ja teeks seda paremini, kui kõik su konkurendid kokku, siis võta ühendust.
Teodor Tõks
Copywriter