Monteo

Miks klient jätab e-poest ostmise pooleli?

E-poe omanikud on suuresti üksmeelel, et nende jaoks kõige suurem probleem on hüljatud ostukorvid. 

Liiga palju, statistika järgi koguni 70% inimestest hülgab ostukorvi mahajäänud tooted. Otsisin üks päev mingi statistika selle kohta välja. Kahjuks linki ei oska lisada, tegin ainult andmetest screenshoti, aga oma arust väga pikalt Googles ei tuhninud.

Algselt oli statistika inglise keeles, aga ChatGPT tõlkis kiiresti ära.

Põhjused ostukorvi ja kassaprotsessi katkestamiseks (2025. aasta andmed):

  • 39% Lisakulud olid liiga suured (transport, maksud, tasud)
  • 21% Kohaletoimetamine oli liiga aeglane
  • 19% Ma ei usaldanud seda veebilehte oma krediitkaardiandmetega
  • 19% Veebileht nõudis konto loomist
  • 18% Kassaprotsess oli liiga pikk või keeruline
  • 15% Tagastuspoliitika ei olnud rahuldav
  • 15% Veebileht sisaldas vigu või jooksis kokku
  • 14% Ma ei saanud kogusummat ette näha ega arvutada
  • 10% Polnud piisavalt makseviise
  • 8% Krediitkaart lükati tagasi

Need on põhjused, mille eeskujul on väga hea oma e-poodi optimeerida ja kasutajasõbralikumaks muuta. Seda tehes väheneb mingil määral hülgajate arv ja kasvab ka müük. Aga üks oluline tegur, miks inimesed hülgavad ostukorve, on jäänud selles statistikas mainimata.

Inimese ostuprotsess. Kuidas ta mentaalselt jõuab ostuni. Ja see on kõigest kõige olulisem. Mõtle ise. Kui leiad e-poest toote mida kusagilt mujalt ei saa ja sa tunned, et pead selle iga hinna eest omale saama, siis ei ole ükski ülaltoodud statistikast sulle oluline. (Eriti “tagastuspoliitika ei olnud rahuldav”.) 

Seda juhul, kui toode on päriselt see, mida sa vajad ja analoogset toodet, kuskilt mujalt ei saa või mujalt osta ei taha.

Kui on midagi universaalsemat, siis on ilmselge, et vaadatakse ka teiste e-poodide pakkumisi. Võrreldakse hinda, aga ka brändide erinevusi ja tugevusi. Oluline on see, kuidas saad aidata kliendil otsust langetada?

Oletame, et klient lisab sinu tooted ostukorvi, läheb maksma, aga siis otsustab, et mõtleb natuke veel. 

Mida teha? 

Õnneks on selline võimalus nagu hüljatud ostukorvi meeldetuletus täiesti olemas. See meeldetuletus käivitub, kui klient läheb kassalehele, aga ei lõpeta maksmist ja lahkub. 

Siis saab ta postkasti sinult kirja.

Mida sa ütleksid kliendile, kes pole oma otsuses kindel? 

Kui sa tahad hüljatud ostukorvi meeldetuletuse koostamisega abi, siis võta meiega ühendust.

Teodor Tõks

Copywriter

Scroll to Top