Monteo

Kuidas turundada väikese eelarvega?

Mida suuremat tsirkust meie poliitikud teevad ja majandust järjest sügavamale põhja lasevad, seda nutikamalt peame turunduses käituma. (Räägitakse, et majandus ongi kõikuv ja mõõnu tulebki ette. Muidugi on, aga sellest hoolimata ei saa sellele selga pöörata, kuidas poliitikud sellele jalga lüües hoogu juurde annavad.)

Nutikalt all mõtlen väiksema eelarvega hakkama saamist ja mitte lõbusate sloganite või ChatGPT tekstide peale lootmist (see on juba teise päeva jutt).

Esimene reegel, mille pead kasutusele võtma on Dan Kennedy legendaarsest raamatust “No B.S. Direct Response Marketing.” 

Kõik edasine turundus peab olema mõõdetav. Ja mõõdetav rahas, mitte laikides või mis iganes muus “bränding” mõõdikus. 

Iga euro, mis edaspidi reklaami sisse paned peab tooma koheselt vähemalt 2€ tagasi. Tähtis on kasvatada endale paks nahk ja keelduda kõigist reklaamteenustest, mis pakuvad sulle uinamuinat ja mitte koheseid tulemusi.

Kõige lihtsam on tuua näiteks Meta reklaamid. Läbi nende saad konkreetselt jälgida palju reklaami peale kulutad ja palju tuleb tagasi ja saad kohe reklaamid lõpetada kui need sisse pandud eurost rohkem eurosid ei tee.

Sama tuleks teha iga turunduskanaliga, mida enda sõnumi levitamiseks kasutad. Kui seni oled oma tooteid reklaaminud ajalehes, lihtsalt lootes, et küll inimesed poest ostavad, siis edaspidi tasub suunata nad kindlale lehele või anda neile sooduskood, mille järgi saad mõõta reklaami kasumlikkust.

Kui reklaam on kahjulik, siis järgmine kord, kas proovid midagi muud, või ütled teenusepakkujale: “Ei soovi.” 

Okei, sul pole e-poodi ja müüd vannitoa remonti. Siis saad kampaania edukust mõõta sellega kui paljud tänu reklaamile sinuga ühendust võtavad. Üks Dan Kennedy mõte veel: Iga reklaam peab sisaldama pakkumist ja tugevat üleskutset (CTA) järgmist sammu võtma (näiteks: “pakkumise saamiseks saata sõnum “Remondimees” +372 58220099”).

Mõned mõtted said nüüd kirja. Tark ja väga nutikas oleks lisada oma kampaaniasse üks samm vahele:

Korja üles kliendi email ja tee endale list.

Emaili list on üks kõige odavamaid turundusviise ja ka kõige parema kasumlikkusega. See mitte ainult ei anna võimalust paremini kliente “closeda”, vaid annab võimaluse hiljem samale kliendile midagi teist müüa ja siis kolmandat. 

Põhjus, miks paljud jätavad emailiturunduse kasutamata, seisneb selles, et keegi ei taha saada spämmi. Kahjuks on enamus uudiskirjadest spämm ja kui ettevõtjal tekib mõte, et äkki peaks oma listile müüma, tulevad flashbackid ja meenutused oma Gmaili hirmsatest reklaamidest.

Siin tulemegi mängu meie. Õigesti kirjutatud uudiskiri ei ole spämm, mis tüütab kliente ja rikub ettevõtte mainet. See hoopis ühendab ettevõtet ja klienti, jagades tema rõõme, muresid ja huve.

Kui sa tahad, et me aitaksime sul uudiskirja sinu ettevõtte jaoks tööle panna, siis kirjuta, millega täpselt abi vajad ja leppime kokku hinnas.

Teodor Tõks

Copywriter

Scroll to Top